Sklep internetowy Premium Resin, działający pod adresem: https://premiumresin.pl prowadzony przez Jana Kidaja prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą J.K.PROPERTY JAN KIDAJ, ul. Smoluchowskiego 7, 20-474 Lublin, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 713-171-78-64, REGON: 385543653.
Dane kontaktowe:
Telefon: 661 088 383
Adres korespondencyjny: ul. Smoluchowskiego 7, 20-474 Lublin
Adres e-mail: biuro@premiumresin.pl
Adres do zwrotu towaru: ul. Smoluchowskiego 7, 20-474 Lublin
Adres do wysłania reklamowanego towaru: ul. Smoluchowskiego 7, 20-474 Lublin
Definicje
W zakresie obejmującym niniejszy Regulamin, wskazane pojęcia należy rozumieć następująco:
- Dzień Roboczy – każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Formularz Kontaktowy – Usługa Elektroniczna, formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiającym przesłanie zapytania do Sprzedawcy;
- Formularz Zamówienia – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia;
- Formularz rejestracji – Usługa elektroniczna umożliwiająca założenia Konta
w Sklepie; - Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną mająca odpowiednio miejsce zamieszkania lub siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej; Klient może mieć status Konsumenta, Przedsiębiorcy, Przedsiębiorcy na prawach konsumenta;
- Konsument – Klient będący pełnoletnią osobą fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę o dostarczenie Produktów ze Sprzedawcą lub zawarła lub zamierza Umowę o dostarczenie Produktów ze Sprzedawcą, niezwiązaną bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny);
- Przedsiębiorca – Klient, który nie jest Konsumentem oraz nie jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy
z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej; - Przedsiębiorca na prawach konsumenta– przedsiębiorca będący osobą fizyczną, który po dniu wejścia w życie art. 1 oraz art. 55 ustawy z dnia 31 lipca 2019 r.
o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych (od dnia 1 stycznia 2021 r.), zawiera umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawi o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zgodnie z art. 38a ustawy
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta); - Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.;
- Produkt – dostępny w Sklepie Internetowym produkt fizyczny oferowany do sprzedaży we wszystkich kategoriach Sklepu, będący przedmiotem Umowy o dostarczenie Produktu między Klientem a Sprzedawcą (umowy sprzedaży);
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego;
- Sklep Internetowy– sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod domeną https://premiumresin.pl .
- Sprzedawca – Jan Kidaj prowadzący działalność gospodarczą pod firmą J.K.PROPERTY JAN KIDAJ, ul. Smoluchowskiego 7, 20-474 Lublin, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 713-171-78-64, REGON: 385543653;
- Konto – indywidualne elektroniczne konto utworzone w Sklepie po dokonaniu procedury rejestracji przez Klienta;
- Newsletter – Usługa Elektroniczna polegająca na przesyłaniu wiadomości w formacie html pocztą elektroniczną zawierających m.in. informacje handlowe jak również inne informacje związane z działalnością Sprzedawcy;
- Umowa o dostarczenie Produktu – umowa o dostarczenie Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego, na podstawie której Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Klientowi Produktu, a Klient do zapłacenia Sprzedawcy ceny za Produkt;
- Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
- Ustawa o prawach konsumenta/UPK – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- Koszyk – funkcjonalność Sklepu Internetowego Premium Resin umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Klienta produktów do zakupu, a także wprowadzenie i modyfikację danych zamówienia takich jak: liczba produktów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, formy płatności;
- Zamówienie – oświadczenie woli zawarcia Umowy o dostarczenie Produktu przez Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy o dostarczenie Produktu ze Sprzedawcą.
§ 1
Postanowienia Ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://premiumresin.pl.
- Regulamin w aktualnej wersji obowiązuje od dnia roku.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach Sklepu internetowego;
- warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach Sklepu internetowego;
- warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego;
- zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego.
- zasady i tryb wykonywania przez Klienta będącego konsumentem prawa odstąpienia od umowy.
- W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
- Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient wymagań technicznych w postaci aktualnej przeglądarki internetowej, z włączoną funkcją cookies.
- Do złożenia zamówienia w Sklepie internetowym, poza wymogami określonymi w ust. 5 powyżej, niezbędne jest aktywne konto e-mail.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Sprzedający zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
- Regulamin stanowi jednocześnie, w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Zawarcie przez Kupującego umowy ze Sprzedawcą jest równoznaczne z akceptacją całości Regulaminu. Niniejszy regulamin jest integralną częścią Umowy o dostarczenie Produktu zawieranej z Klientem.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz są zaproszeniem do zawarcia Umowy o dostarczenie Produktu.
- Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do zawarcia Umowy o dostarczenie Produktu, jak również umowy o świadczenie usługi Newsletter.
§ 2
Procedura zawarcia umowy sprzedaży
- Klient może złożyć Zamówienie jako niezarejestrowany lub jako zarejestrowany użytkownik, przy czym zarejestrowanym Klientem jest Klient, który posiada Konto w Sklepie. Klient może założyć Konto na etapie składania Zamówienia lub niezależnie od składania zamówienia.
- Przed złożeniem Zamówienia Sprzedawca udostępnia informacje wymagane art. 12 UPK, w tym w szczególności o głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem.
- Zamówienia mogą być składane siedem dni w tygodniu, przez dwadzieścia cztery godziny na dobę.
- Informacje o Produktach oferowanych w Sklepie Internetowym, tj. opisy i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 k.c., zgodnie z warunkami Regulaminu.
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego należy wejść na stronę internetową https://premiumresin.pl, dokonać wyboru Produktu, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na Stronie Internetowej.
- Wybór zamawianych Produktów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do Koszyka.
- Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam i płacę” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz dokonywania zmian w zakresie wyboru Produktu. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na Stronie Internetowej.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie w Formularzu Zamówienia wszystkich wymaganych danych koniecznych do wykonania umowy.
- Zatwierdzenie przez Klienta zamówienia przyciskiem „Zamawiam i płacę” (lub innego o tożsamym brzmieniu) oznacza:
- złożenie Sprzedawcy oferty zakupu Towarów zgodnie z opcjami wybranymi w zamówieniu oraz zgodnie z niniejszym Regulaminem
- akceptację obowiązku dokonania zapłaty ceny Produktów oraz kosztów ich dostawy.
- Złożenie zamówienia stanowi ofertę w rozumieniu art. 66¹ k.c.. Umowa zostaje zawarta z chwilą przesłania przez Sprzedawcę na trwałym nośniku oświadczenia o przyjęciu zamówienia do realizacji. Do tej chwili wpłata ma charakter przedpłaty, zwracanej niezwłocznie, jeżeli Sprzedawca oferty nie przyjmie.
- Niezwłocznie, nie później jednak, niż w terminie 7 dni licząc od dnia otrzymania Zamówienia Sprzedawca prześle na adres e-mail podany przez Klienta:
- potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji – jeżeli realizacja zamówienia będzie możliwa;
- potwierdzenie anulowania zamówienia – jeżeli realizacja zamówienia nie będzie możliwa.
- W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia Produktu (w całości bądź w części), Sprzedawca poinformuje o tym Klienta – nie dochodzi wówczas do zawarcia Umowy. Sprzedawca jednocześnie poinformuje klienta o istniejących możliwościach innego sposobu realizacji zamówienia, np. częściowej realizacji zamówienia lub oczekiwania na uzupełnienie przez Sprzedawcę stanów magazynowych. Jeżeli zamówienie zostało wcześniej opłacone przez Klienta, a nie jest możliwe do realizacji, Sprzedawca niezwłocznie zwraca Klientowi dokonane płatności (stosownie do zakresu anulowania zamówienia)
- Sprzedawca przekaże Klientowi potwierdzenie zawarcia Umowy na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
- Przyjmuje się, że dzień zapłaty, to dzień uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Klient zobowiązany jest do podawania prawdziwych i aktualnych danych w formularzach sklepu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z podania danych nieprawdziwych, niepełnych lub nieaktualnych. Sprzedawca może w szczególności odmówić realizacji zamówienia w przypadku niemożliwości jego potwierdzenia, niepoprawnych danych kontaktowych braku płatności lub trwałego braku towaru. W takim przypadku Sprzedający informuje o tym fakcie Klienta telefonicznie lub mailowo z wykorzystaniem danych podanych przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie zamówienia lub opóźnienie w jego dostawie powstałe w wyniku podania przez Klienta niepełnego/ błędnego adresu dostawy lub braku podania innych danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Klient podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Sprzedawca (jeśli to możliwe) podejmie próbę kontaktu z klientem, celem weryfikacji prawdziwości podanych danych.
§ 3
Ceny i metody płatności
- Cena Produktu uwidoczniona na Stronie internetowej jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia. Ceny Produktów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, cła oraz wszelkie inne składniki.
- Niezależnie od ceny Produktu, Klient ponosi koszt dostawy produktu zgodnie z informacją ukazaną na Stronie Internetowej bezpośrednio przed złożeniem zamówienia, z zastrzeżeniem, że dla zamówień o wartości przekraczającej zł dostawa realizowana jest bezpłatnie. Koszt dostawy Produktów podawany jest osobno w koszyku Sklepu, w zależności od sposobu dostawy wybranego przez Klienta.
- W przypadku, gdy dostawa Produktu nie dojdzie do skutku z przyczyn leżących po stronie Klienta, np. brak odbioru, podanie błędnych danych adresowych, brak możliwości kontaktu, brak warunków do wniesienia, Klient ponosi koszt ponownej dostawy.
- Dostępne metody płatności opisane są na stronie Sklepu w zakładce „Formy płatności” oraz prezentowane są Klientowi na etapie składania zamówienia (w koszyku).
- Sklep oferuje następujące metody płatności:
- tradycyjny przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy;
- za pośrednictwem platformy płatniczej TPAY.
- Jeżeli Klient wybrał płatność zwykłym przelewem bankowym zapłata za zamówienie powinna nastąpić w terminie 3 dni od jego złożenia. W braku zapłaty w w/w terminie, Umowę uważa się za niezawartą.
- Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie przez Sprzedawcę faktur w formie elektronicznej, jak również faktur korygujących i duplikatów w formie elektronicznej, na adres e-mail podany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W razie oczywistej omyłki pisarskiej lub rachunkowej (np. cena rażąco odbiegająca od zwykłej wartości rynkowej wskutek błędu technicznego) Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Klienta i może odmówić przyjęcia oferty; uiszczone płatności podlegają niezwłocznemu zwrotowi.
§ 4
Realizacja zamówienia
- Termin realizacji zamówienia jest każdorazowo wskazywany Kupującemu przy składaniu zamówienia i realizowany w miarę możliwości nie później, niż w terminie 90 dni.
- Sprzedawca dokłada należytej staranności, aby dotrzymać terminu realizacji zamówienia wskazanego przy składaniu zamówienia. W przypadku wystąpienia opóźnień w realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy takich jak siła wyższa, zakłócenia w dostawach materiałów, zdarzenia losowe, Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Kupującego o przewidywanym nowym terminie dostawy.
- Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Konsumenta z chwilą jego wydania Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej.
- W razie opóźnienia przekraczającego 14 dni roboczych, Kupujący ma prawo odstąpić od umowy i otrzymać zwrot dokonanej płatności.
- W przypadku wyboru płatności z góry, realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu pełnej kwoty należności na rachunku Sprzedawcy.
- Jeżeli w ramach jednego zamówienia Kupujący zakupił Produkty o różnym terminie realizacji, całe zamówienie zostanie zrealizowane w terminie właściwym dla Produktu o najdłuższym terminie, chyba że Strony uzgodnią inną formę realizacji.
- Dostawy realizowane są na terytorium następujących państw: Rzeczpospolita Polska, Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Belgia, Hiszpania, Austria, Dania, Holandia.
- Towary zakupione w Sklepie mogą być dostarczane do Kupującego w sposób wybrany podczas składania zamówienia:
a) za pośrednictwem firmy kurierskiej;
b) poprzez odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy w godzinach jej otwarcia.
- Usługa wniesienia/montażu nie jest standardowo objęta dostawą; dostępna jest odpłatnie, w toku indywidualnych uzgodnień ze sprzedawcą.
- W przypadku wyboru odbioru osobistego Produkt będzie gotowy do odbioru w terminie wskazanym przy składaniu zamówienia, a jeżeli Sprzedawca podał termin wysyłki – w tym terminie.
- Oprócz Produktów wytwarzanych i sprzedawanych bezpośrednio przez Sprzedawcę, w Sklepie mogą być również dostępne Produkty dostarczane bezpośrednio od współpracujących producentów lub dystrybutorów. W przypadku zakupu takich Produktów informacja o tym znajduje się w opisie Produktu.
- Zamówienie obejmujące zarówno Produkty Sprzedawcy, jak i Produkty dostarczane przez zewnętrznych dostawców może być realizowane w odrębnych przesyłkach i terminach właściwych dla danego Produktu.
§ 5
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Klientów sklepu jest Sprzedający. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta pośrednikowi płatności elektronicznych.
- Klient w każdej chwili, w zależności od podstawy przetwarzania danych osobowych ma możliwość:
- wycofania zgody wobec przetwarzania danych osobowych;
- żądania dostępu do swoich danych osobowych;
- żądania sprostowania swoich danych osobowych;
- żądania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych.
- Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może się wiązać
z zagrożeniem pozyskania oraz modyfikowania danych Klientów przez osoby nieuprawnione. Aby temu zapobiec, Klienci powinni stosować odpowiednie środki techniczne, które zminimalizują wskazane wyżej zagrożenia, w szczególności programy antywirusowe, bezpieczną skrzynkę poczty elektronicznej oraz inne chroniące bezpieczeństwo korzystających z publicznej sieci Internet - Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień przez sklep zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem: https://premiumresin.pl
- Zasady korzystania z plików cookies oraz mechanizm wyrażania/wycofania zgody określa Polityka cookies.
- Aby skorzystać z przysługujących Klientowi praw, należy się skontaktować pod adresem: biuro@premiumresin.pl .
- W przypadku wątpliwości co do poprawności przetwarzania danych osobowych Klientów istnieje możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
§ 6
Świadczenie usług drogą elektroniczną
- Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu Internetowego również następujące Usługi Elektroniczne:
- umożliwienie Klientowi składania zamówień na Produkty w Sklepie Internetowym poprzez Formularz Zamówienia;
- umożliwienie Klientom subskrypcji Newsletter.
- Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia Usług Elektronicznych zgodnie z Regulaminem.
- Poniżej Sprzedawca przedstawia rodzaje i zakres Usług Elektronicznych oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług Elektronicznych.
- W celu dokonania zakupu Produktów w Sklepie Internetowym Klient korzysta z Formularza Zamówienia. Formularz Zamówienia jest Usługą Elektroniczną świadczoną nieodpłatnie. Usługa ma charakter dobrowolny, jednorazowy i umowa o jej świadczenie jest zawierana z chwilą rozpoczęcia wypełniania Formularza Zamówienia przez Klienta a ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia albo rezygnacji ze złożenia Zamówienia przez Klienta.
- Założenie konta w Sklepie jest dobrowolne i nieodpłatne. Umowa o prowadzenie konta zawierana jest na czas nieoznaczony i może być wypowiedziana w każdym czasie przez Klienta lub Sprzedawcę z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia, chyba że natychmiastowe rozwiązanie umowy uzasadnione jest naruszeniem Regulaminu
- Usługa Elektroniczna Newsletter polega na okresowym przesyłaniu na podany przez Klienta adres e-mail informacji od Sprzedawcy, w tym informacji handlowych oraz treści marketingowych. Korzystanie z Usługi Newsletter jest dobrowolne. Zawarcie umowy na świadczenie Usług Elektronicznej Newsletter następuje w chwili przyciśnięcia „Zapisz się” po uprzednim wskazaniu adresu e-mail i akceptacji Regulaminu. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient uprawniony jest do rezygnacji z Usługi w każdym czasie poprzez oznaczenie w otrzymanej od Sprzedawcy wiadomości pola rezygnacji subskrypcji Newslettera lub przesyłając informację Sprzedawcy o chęci rezygnacji na przykład za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.
- Umowa o Newsletter jest zawarta na czas nieoznaczony i może być wypowiedziana w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym poprzez kliknięcie linku rezygnacji lub kontakt z obsługą.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego wstrzymania dostępności Sklepu w związku z pracami konserwacyjnymi, modernizacyjnymi lub z przyczyn niezależnych, informując Klientów z wyprzedzeniem, o ile jest to możliwe.
§ 7
Zakaz dostarczenia treści o charakterze bezprawnym
- Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym oferowanych Usług Elektronicznych, w sposób zgodny z przepisami obowiązującego prawa, postanowieniami Regulaminu, a także przyjętymi w danym zakresie zwyczajami i zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami.
- Klient winien mieć na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich.
- Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Klienta obowiązuje zakaz:
- dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym w szczególności, lecz nie wyłącznie, treści naruszających dobra osobiste osób trzecich, treści naruszające ogólnie przyjęte normy społeczne;
- podejmowania jakichkolwiek działań, które powodowałyby jakiekolwiek zakłócenia pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych Sprzedawcy lub innych podmiotów, które biorą bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym w szczególności, lecz nie wyłącznie, powodują obchodzenie zabezpieczeń, instalowanie złośliwego oprogramowania, zamieszczanie treści w miejscach do tego nieprzeznaczonych.
.
§ 8
Postepowanie reklamacyjne związane ze świadczeniem usług elektronicznych
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć klientowi Produkty zgodne z Umową.
- Wobec Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumenta Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Produktów zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta. Wobec pozostałych klientów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność na zasadach wynikających z kodeksu cywilnego.
- Reklamacje mogą być składane:
- w formie elektronicznej na adres: biuro@premiumresin.pl
- lub w formie pisemnej na adres: ul. Smoluchowskiego 7, 20-474 Lublin.
- Sprzedawca potwierdza niezwłocznie otrzymanie reklamacji w formie odpowiadającej sposobowi jej złożenia.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w takiej formie, w jakiej została ona złożona (pisemnie lub poprzez wiadomość e-mail) w terminie 30 dni od otrzymania reklamacji. Odpowiedź udzielona zostanie na trwałym nośniku.
- W przypadku, gdy podane w reklamacjach dane lub informacje wymagałyby uzupełnienia Sprzedawca zwróci się do Klienta, przed rozpatrzeniem reklamacji o ich uzupełnienie, przy czym Sprzedawca zobowiązany jest udzielić odpowiedzi Klientowi na reklamację w terminie maksymalnie 30 dni od jej otrzymania.
§ 9
Odpowiedzialność za wady
- Na Sprzedawcy ciąży prawny obowiązek dostarczenia Konsumentowi Produktu bez wad.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, jeżeli dostarczony Produkt ma wadę fizyczną lub prawną są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym oraz Ustawie o prawach konsumenta.
- Odpowiedzialność względem Klienta niebędącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta z tytułu rękojmi za Towar zostaje wyłączona.
- Jeżeli otrzymany przez Klienta będącego Konsumentem Produkt jest wadliwy, może on skorzystać z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu braku zgodności towaru z umową.
- Konsument może złożyć reklamację na przykład:
- pisemnie na adres: ul. Smoluchowskiego 7, 20-474 Lublin;
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@premiumresin.pl
- W celu ułatwienia i przyspieszenia rozpatrywania reklamacji Konsument powinien:
- opisać szczegółowo stwierdzoną wadę Produktu, wskazując m.in. jej rodzaj, zakres i datę stwierdzenia;
- dołączyć dokumentację fotograficzną przedstawiającą wadę Produktu;
- określić swoje żądanie (np. usunięcie wady, wymiana Produktu, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy);
- podać dane kontaktowe umożliwiające odpowiedź na reklamację.
- Zaleca się, aby zgłoszenie reklamacyjne zostało przesłane w terminie 14 dni od dnia stwierdzenia wady Produktu. Niedotrzymanie tego terminu nie pozbawia Konsumenta prawa do złożenia reklamacji na zasadach wynikających z przepisów prawa.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to Sprzedawca uznał za uzasadnione.
- Jeżeli dla prawidłowego rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie Produktu, Konsument zobowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w sposób umożliwiający dokonanie jego oceny.
- Klient obowiązany jest do dostarczenia reklamowanego Towaru w odpowiednim opakowaniu zabezpieczającym przed uszkodzeniem w transporcie.
- Koszty dostarczenia Produktu do Sprzedawcy w związku z reklamacją ponosi Sprzedawca. Sprzedawca może zlecić odbiór Produktu za pośrednictwem firmy kurierskiej na własny koszt lub zwrócić Konsumentowi udokumentowane wydatki poniesione w związku z dostarczeniem Produktu.
- W przypadku, gdy reklamacja zostanie uznana za nieuzasadnioną, Sprzedawca ma prawo obciążyć Konsumenta rzeczywiście poniesionymi i udokumentowanymi kosztami transportu Produktu, zarówno w związku z dostarczeniem go do Sprzedawcy, jak i jego odesłaniem do Konsumenta. Konsument zostanie poinformowany o wysokości tych kosztów przed dokonaniem zwrotu Produktu.
- Jeżeli Produkt ma wadę, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. Sprzedawca jest zobowiązany do dokonania naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
- Jeżeli Sprzedawca odmówi doprowadzenia towaru do zgodności, nie uczyni tego w rozsądnym czasie lub wada występuje nadal, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy.
- W przypadku Produktów wielkogabarytowych lub wykonywanych na indywidualne zamówienie, takich jak stoły z żywicy, maksymalny termin realizacji naprawy lub wymiany wynosi 4 tygodnie od dnia uznania reklamacji za zasadną. Sprzedawca każdorazowo informuje Konsumenta o przewidywanym terminie zakończenia procedury reklamacyjnej, co nie uchybia uprawnieniom wynikającym wprost z przepisów.
- Niezależnie od uprawnień Konsumenta wynikających z rękojmi określonych w niniejszym Regulaminie, niektóre Produkty mogą być objęte dodatkową gwarancją udzieloną przez producenta lub Sprzedawcę.
- Informacja o tym, czy dany Produkt jest objęty gwarancją, a także szczegółowe warunki gwarancji są każdorazowo podane w opisie Produktu w Sklepie Internetowym oraz udostępniane Konsumentowi wraz z Produktem w formie dokumentu gwarancyjnego.
- Gwarancja ma charakter dobrowolny i nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów o rękojmi.
- Zdjęcia Produktów prezentowanych w Sklepie mają charakter poglądowy i przykładowy.
- Produkty wykonywane są z naturalnych materiałów, w szczególności litego drewna oraz żywicy, co oznacza, że każdy Produkt ma unikalny układ słojów, barwę, odcienie, przebarwienia czy ułożenie żywicy. Różnice te wynikają z właściwości naturalnych surowców i procesu ręcznego wykonania.
- Różnice wynikające z naturalnych cech drewna i ręcznego wykonania co do zasady nie stanowią wady, chyba że prowadzą do niezgodności towaru z uzgodnionymi cechami, opisem lub wzorcem.
- W przypadku Produktów wykonywanych na indywidualne zamówienie, Sprzedawca dołoży starań, aby realizacja była zgodna z ustaleniami stron, jednak ze względu na charakter materiałów i ręczny proces wykonania, nie jest możliwe uzyskanie dwóch identycznych egzemplarzy.
§ 10
Odstąpienie od umowy
- Konsument, na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość, oraz Przedsiębiorca na prawach Konsumenta może od niej odstąpić bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, 34 oraz 35 Ustawy o prawach konsumenta, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu dni od dnia doręczenia mu przedmiotu umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Oświadczenie można wysłać drogą elektroniczną na adres email: biuro@premiumresin.pl bądź też listownie na adres: ul. Smoluchowskiego 7, 20-474 Lublin
- Oświadczenie może zostać złożone na formularzu który stanowi Załącznik do niniejszego Regulaminu. Oświadczenie dostępne jest również na stronie internetowej sklepu.
- Celem zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczające jest, aby Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem wskazanego terminu odstąpienia od umowy.
- Wraz z oświadczeniem, o którym mowa w punkcie 1, Klienta prosi się również o przesłanie informacji o aktualnym numerze konta, na który należy dokonać zwrotu należności.
- Sprzedawca potwierdza Konsumentowi niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy jego otrzymanie. Potwierdzenie takie wysyłane jest na adres e-mail, podany przy Zamówieniu lub wskazany jako kontaktowy na złożonym oświadczeniu o odstąpieniu od umowy.
- W razie odstąpienia od Umowy, Umowa jest uważana za niezawartą.
- Przed odebraniem przesyłki od kuriera, Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien sprawdzić czy opakowanie Produktu nie uległo zniszczeniu lub uszkodzeniu podczas transportu. W wypadku uszkodzonej paczki nie należy przyjmować przesyłki, sporządzić protokół z kurierem, a następnie skontaktować się ze Sprzedawcą. Jest to bezwzględny warunek uwzględnienia roszczeń z tytułu uszkodzenia danej przesyłki lub jej utraty.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt lub Produkty niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy.
- Konsument zwraca przedmiot lub przedmioty Umowy, od której odstąpił na własne ryzyko oraz koszt.
- Sprzedawca może powstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu, gdy otrzyma Towar z powrotem, albo co najmniej Klient dostarczy Sprzedawcy dowód odesłania rzeczy.
- Produkt, który jest zwracany nie może nosić śladów używania lub być zniszczony. Zwrot jest zastrzeżony jedynie dla towarów nieużywanych, czystych, pozbawionych zapachu, nie pogniecionych. Produkt w miarę możliwości powinien zostać zwrócony w oryginalnym opakowaniu producenta.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia produktu z zastrzeżeniem, że:
- Sklep internetowy dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami;
- w przypadku wybrania przez Konsumenta sposobu dostarczenia produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
- zwrot Produktu (koszt odesłania Produktu do Sklepu) odbywa się na koszt Konsumenta. Konsument zobowiązany jest do zweryfikowania czy przesyłka zwrotna jest kompletna i zawiera wszystkie przesłane przez Sklep internetowy elementy.
- Jeżeli Klient korzystający z prawa do odstąpienia wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany przez Sklep internetowy, Sklep internetowy nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Produktów wykonywanych na indywidualne zamówienie, w szczególności w zakresie określenia wymiarów, rodzaju drewna, koloru lub rodzaju żywicy, wykończenia lub innych parametrów ustalanych indywidualnie z Kupującym, zgodnie z art. 38 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotom innym niż Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta, zgodnie z art. 27 i nast. ustawy o prawach konsumenta
§ 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku ze sprzedażą towarów na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
- Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Sklep będą rozstrzygane przez sądy powszechne, a prawem właściwym jest prawo polskie.
- Klient będący Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów inspekcji handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
- http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
- http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
- http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
- Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich (Dz.Urz.UE.L 2013 Nr 165, str. 1) Konsument ma również możliwość złożenia skargi za pośrednictwem platformy ODR pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.
- Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej mowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Konsument posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, na przykład poprzez złożenie wniosku o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego lub złożenie wniosku w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej.
§ 12
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy oraz świadczone usługi wykonywane są w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa polskiego.
- W przypadku umów zawieranych z Klientami zagranicznymi stosuje się prawo polskie, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy kraju konsumenta stanowią inaczej.
- Wszelkie ewentualne spory powstałe w wyniku zawarcia i wykonywania Umowy o dostarczenie Produktu lub Umów o świadczenie usług drogą elektroniczną z Klientem niebędącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji, a także do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Klienta w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
- Sprzedawca uprawniony jest do zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z niżej wskazanych ważnych przyczyn (katalog otwarty):
- konieczność zmiany Regulaminu z uwagi na zmianę przepisów prawa wpływającą na jego treść;
- konieczności dostosowania Regulaminu do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wydanych przez odpowiedni organ;
- zmiany sposobu świadczenia usług drogą elektroniczną spowodowanej przyczynami technicznymi;
- zmiany zakresu lub zasad świadczenia usług świadczonych drogą elektroniczną poprzez wprowadzenie nowych, zmianę lub wycofanie dotychczasowych funkcjonalności lub usług oferowanych Klientowi;
- konieczność usunięcia niejasności, błędów lub omyłek pisarskich, które pojawiły się w Regulaminie;
- zmiany danych identyfikujących Sprzedawcę, w tym danych teleadresowych;
- zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu;
- przeciwdziałanie nadużyciom;
- zmiany warunków korzystania ze Sklepu Internetowego, mająca na celu poprawę obsługi Klientów.
- Sprzedawca poinformuje Klientów o zmianie Regulaminu z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem poprzez udostępnienie tekstu jednolitego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz za pomocą wiadomości, przesłanej na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
- W przypadku zawarcia na podstawie Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej Newsletter) zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział zawartej umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
- Zmiana Regulaminu nie wpływa na treść i warunki zawartych przez Klienta i Sprzedawcę Umów o dostarczenie Produktów przed zmianą Regulaminu.
- Klient nie jest zobowiązany do złożenia jakiejkolwiek kaucji, czy udzielenia innych gwarancji finansowych Sprzedawcy.
- Wszystkie treści umieszczone na stronie https://premiumresin.pl stanowią przedmiot praw autorskich Sprzedawcy. Sprzedawca nie wyraża zgody na kopiowanie treści w całości lub części bez jego wyraźnej, uprzedniej zgody. W szczególności znaki towarowe, logotypy i inne oznaczenia Sprzedawcy lub podmiotów trzecich zamieszczone w Sklepie podlegają ochronie prawnej. Dozwolone jest jedynie skopiowanie treści na użytek osobisty
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wykluczają podjęcia kroków prawnych przewidzianych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa w stosunku do osób naruszających prawa autorskie Sprzedawcy.
- Postanowienia Regulaminu nie wyłączają możliwości powoływania się przez Klientów na bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa regulujące ochronę praw konsumentów.
- Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy o ochronie danych osobowych oraz Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
- Regulamin jest dostępny dla Klientów w każdym czasie bezpłatnie na stronie internetowej pod domeną https://premiumresin.pl, w taki sposób, że możliwe jest jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.